Παράκαμψη πλοήγησης

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Στην αίθουσα Τέχνης “MARY ALEXIOU – ATHENS ART SPACE”, οδός Δημοκρίτου και Στρατιωτικού Συνδέσμου 23, Κολωνάκι, εγκαινιάζεται την Τρίτη 22 Μαρτίου έως 15 Απριλίου 2011, η πρώτη ατομική έκθεση ζωγραφικής του Β. Βούλγαρη.

Β. ΒΟΥΛΓΑΡΗΣ

Από την έρευνα της εξέλιξης στην ιστορία της Ευρωπαϊκής ζωγραφικής μέχρι τώρα, είδαμε ότι η πλαστική έκφραση οδηγήθηκε στην αντίληψη του χώρου ως χρωματική ενέργεια μέσα από την προηγούμενη πλασματική της ιδιότητα. Αυτό μας επιτρέπει να επαναπροσδιορίσουμε την τοποθέτηση των επιπέδων στη ζωγραφική επιφάνεια και να αποκαταστήσουμε με τις νέες χρωματικές σχέσεις την έννοια του χώρου.
Ο Β. Βούλγαρης μέσα από μια εξελικτική πορεία, συνθέτει τα δικά του ποιητικά στιχουργήματα στο καμβά, με γνώμονα την γεωμετρική αφαίρεση, τα επίπεδα στις επιφάνειες, την χρωματική ευκρίνεια, το μνημειακό και το αφηρημένο.
Η Τέχνη της γεωμετρίας στα βάθη της Ελληνικής Ιστορίας, ανέδειξε στην αρχιτεκτονική το δωρικό ρυθμό και στη ζωγραφική το μινιμαλισμό, που ως κίνημα αντιπροσωπεύεται από ακαδημαϊκούς του 21ου αιώνα. Το δωρικό και το μνημειακό είναι βαθειά συνδεδεμένα μεταξύ τους μέσα από μια σχέση εξάρτησης και ελευθερίας. Συνεπώς από τις χρωματικές συνθέσεις, η παλμικότητα μέσα από τα καθαρά σχέδια και μέσα από τους επιλεγμένους χωροχρόνους του Βασίλη Βούλγαρη μας οδηγεί από το γεωμετρικό στο μνημειακό και από το μνημειακό στην ελευθερία και στην αναρχία της σύνθετης σκέψης.
Το προσχέδιο για τον εικαστικό Βασίλη Βούλγαρη είναι το «τίποτα» όταν στην αντίληψη της τελικής φάσης του έργου του εντάσσεται το τυχαίο, το πηγαίο και το ανυπέρβλητο. Η ελληνικότητα στη ζωγραφική του έργου του εικαστικού είναι ταυτόσημη με την παράδοση και την πολυπλοκότητα της σκέψης του, μέσω των ζωγραφικών επιπέδων με τα σύγχρονα θεατρικά δρώμενα.
Οι χρωματικές διαβαθμίσεις στους τόνους του άσπρου, του μαύρου, του μπλε και του κόκκινου στα περισσότερα έργα του, σηματοδοτεί τις ανθρώπινες αξίες ατομικά, χωρίς να εντάσσει τον ανθρώπινο παράγοντα σε κοινωνικές καταστάσεις, αλλά στη δική του μεταφυσική ύπαρξη. Το κόκκινο του πάθους, το μπλε της φυγής και του ονείρου, το άσπρο και το μαύρο της αρχής και του τέλους, είναι τα αντιπροσωπευτικά χρώματα του έργου του.
Ο θεατής απελευθερωμένος από αφηγηματικές φλυαρίες, δεν μένει παρά να απολαύσει την καλαισθησία του απέριττου, του αρχέγονου και να συνυπάρχει με τους υπαρκτούς συσχετισμούς των επιπέδων και με τους υποτιθέμενους συσχετισμούς του φανταστικού.

Μαίρη Αλεξίου

Αρχαιολόγος- Ιστορικός Τέχνης

_____________________
Home

.

.

.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: