Παράκαμψη πλοήγησης

logo13.gif Είμαστε στο Ηράκλειο Αττικής.

Το προάστιο αυτό της Αθήνας, την περίοδο της βασιλείας του Όθωνα ( 1833 – 1867 ),υπήρξε τόπος διαμονής πολλών Βαυαρών που ζούσαν στην Ελλάδα εκείνη την περίοδο ( εκεί και το πρώτο εργοστάσιο μπύρας του Φιξ ).
Είχαν δε αναπτύξει την κοινότητά τους γύρω από την καθολική εκκλησία : Άγιος Λουκάς ο Ευαγγελιστής.
( φώτο κάτω )

280720076103.jpg

logo13.gif Στο προαύλιο του ναού υπάρχει από το 1967 η προτομή του Όθωνα, φιλοτεχνημένη από το γλύπτη Γ. Μ α λ τ έ ζ ο ( 1904 – ? ), ( φώτο κάτω )

otto-von-wiffelsbach-1815-1867.jpg

logo13.gif Στο προαύλιο υπάρχει επίσης  ένα παρεκκλήσι αφιερωμένο στην Παναγία της Λούρδης ( λατρεύεται σε θαυματουργό σπήλαιο της Γαλλίας) ( φώτο κάτω )

280720076102.jpg

logo13.gif Μετά την έξωση του Όθωνα πολλοί Βαυαροί παρέμειναν στην Ελλάδα συνεχίζοντας τη ζωή τους σαν Έλληνες πολίτες. Πολλοί από αυτούς πολέμησαν και έχασαν τη ζωή τους υπερασπιζόμενοι τα Ελληνικά δίκαια.Κάποιοι αναφέρονται στο ηρώο που υπάρχει σε πλατεία έξω από τον Άγιο Λουκά. ( φώτο κάτω )

280720076095.jpg

280720076096.jpg

logo13.gif Πολύ κοντά στον Άγιο Λουκά και δίπλα στο ορθόδοξο υπάρχει το καθολικό νεκροταφείο του Ηρακλείου. Εκεί ,ένας συμπαθής παππάς με οδήγησε στον παλαιότερο τάφο του νεκροταφείου που ήταν ο λιτός τάφος του Γ. Ι. . Φιξ. ( φώτο κάτω )

280720076106.jpg

logo13.gif Σήμερα πολλοί απόγονοι των Βαυαρών,από το φύλακα του νεκροταφείου μέχρι τον πρώην αρχηγό πολιτικού κόμματος,ζούν στην Ελλάδα πλήρως εξελληνισμένοι. Ο δε Όθωνας ,πολύ σύντομα μετά την έξωσή του ( 1862 ), πέθανε το 1867 καί βρίσκεται θαμμένος δίπλα από την Αμαλία  στην εκκλησία  Theatinerkirche στο Μόναχο της Γερμανίας.Στη σαρκοφάγο το όνομά του και ο τίτλος του αναγράφονται στα Ελληνικά. ( φώτο κάτω )

13036213_113743138473.jpg

logo13.gifΤο πλήρες όνομά του ήταν : Otto Friedrich Ludwig Wiffelsbach
( φώτο : findagrave.com )

_________________________________________

7.8.2010 – Τα πάρα κάτω στοιχεία για το Π.Ηράκλειο προέρχονται από τον αναγνώστη κ. Ερρίκο Μύλλερ.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ
ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ Π.ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΡΟΑΣΤΕΙΑ:
1. ΕΔΩ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
2. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΙΚΝΟ ΤΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΔΡΑ ΕΝΟΡΙΑΣ,ΕΧΕΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ, 3 ΑΠΟ ΤΑ ΤΑ 13 ΜΟΝΑΧΙΚΑ ΤΑΓΜΑΤΑ,ΜΟΝΕΣ, ΣΧΟΛΕΙΑ, ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ, ΕΧΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ.
3. ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ & ΚΑΤΟΙΚΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ

ΤΟ 1837 Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΟΘΩΝΑΣ ΙΔΡΥΣΕ ΤΗΝ ΒΑΥΑΡΙΚΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΑΠΟΙΚΙΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΕΓΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ 18 ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΒΑΥΑΡΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ – ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΕ ΓΙΑΤΙ ΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΥΓΙΕΙΝΟΤΕΡΟ, ΑΦΟΥ ΕΔΩ ΑΡΓΗΣΕ ΝΑ ΠΗΞΕΙ ΤΟ ΚΡΕΑΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΟΠΟΘΕΣΕΙ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ.

ΤΟ Π.ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1942 ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΟΠΟΥ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ, ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ ΣΤΟ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ.
ΤΑ ΠΙΟ ΓΝΩΣΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΓΓΕΡ, ΠΙΤΛΙΓΓΕΡ & ΦΙΞ.
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΦΙΞ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟ ΜΟΝΟΠΟΛΙΟ ΜΠΥΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΩΣ ΤΟ 1963, ΒΟΗΘΗΣΕ ΝΑ ΚΤΙΣΤΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΑΣ ΤΟ 1939 ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΛΛΩΠΙΣΕΙ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΑΣ ΤΟ 1933. ΤΕΛΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ ΕΧΕΙ 3 ΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΛΩΝ ΣΤΡΕΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ.

ΤΟ 1941 Ο ΧΙΜΛΕΡ(ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ) ΗΡΘΕ ΣΤΟ Π.Η. ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΙ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΜΑΛΙΑΣ ΒΟΛΦ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΘΑΜΜΕΝΗ ΣΤΟ ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΔΙΕΤΑΞΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΔΑ.
Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΑΥΤΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΖΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ.ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ ΕΠΕΙΣΑΝ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ, ΑΦΟΥ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΥΠΗΡΧΕ ΠΕΙΝΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΙΧΑΝ ΤΑΞΕΙ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ.
ΠΡΑΓΜΑΤΙ, ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ 1942 ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΓΕΝΕΙΣ ΤΟΥ Π.Η. ΠΟΥΛΗΣΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΚΥΡΙΩΣ ΣΕ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΦΥΓΑΝ (ΓΥΡΩ ΣΤΑ 200-250 ΑΤΟΜΑ) ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΑΝ ΣΕ ΠΑΝΔΟΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΒΑΥΑΡΙΚΩΝ ΑΛΠΕΩΝ TEGERNSEE. ΕΚΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ 1945 ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΚΥΡΙΩΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ.

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ”ΗΡΑΚΛΕΙΟ” ΤΟ ΠΗΡΕ ΕΠΕΙΔΗ ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΥΣΤΕΡΟΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΕΡΕΙΠΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ.
ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΟΤΙ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ(16ΟΣ ΑΙΩΝΑΣ), ΑΦΟΥ
Α.ΥΠΗΡΧΕ Η ΣΥΝΗΘΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΞΑΓΝΙΖΟΥΝ ΚΑΙ
Β.ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΘΕΙ ΑΡΧΑΙΑ ΣΤΟ ΝΑΟ.
Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΝΑΟΣ ΤΟΥ Α.Γ. ΚΤΙΣΤΗΚΕ ΤΟ 1935 ΟΤΑΝ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΥΡΙΩΣ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΔΑΡΑΔΕΣ (Ν.ΙΩΝΙΑ). ΟΙ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΗΡΘΑΝ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΑΝ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ ”ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ”.

ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΖΕΙ ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ.

Home

 

.

.

14 Comments

  1. Ο προπαππους μου Josef Berkler? κιο αδελφος του
    Walter ηλθαν με το Οθωνα.Αργοτερα αλλαξε το επωνυμο, πρωτος παγκοσμιος πολεμος σε Μερικλη. Ειχανε ενα φουρναρικο στη οδο Μεταξα,οπισθεν της πλατειας Ομονοιaς.
    Στη Γερμανια, Βayern,προσπαθησα κατα τη διαρκεια
    της σπουδης και μετα να μαθω, απο ποιο μερος καταγεται. Μπορει καποιος να με βοηθηση?Σας ευχαριστω.

  2. Μία ,κατά την γνώμη μου,βοήθεια μπορεί να υπάρξει από τον Ναό των καθολικών Ηρακλείου.
    Τουλάχιστον θα μπορέσουν να σας δώσουν κάποια ιδέα από που να ξεκινήσετε την αναζητησή σας.
    Η ιστοσελίδα του Ναού :
    http://www.geocities.com/iraklea/

  3. Το Ηράκλειο είναι το χωριό που γεννήθηκα. Χωριό το αγαπημένο μου. Κάποτε, μέχρι το 1960 δεν υπήρχε νερό στα σπίτια, κουβαλάγαμε απ’ τη δημοτική βρύση. Τη βρύση με τις γούρνες, τα πλατάνια και τις λεύκες ένα γύρω.
    Όλοι τριγύρω απ’ το καμπαναριό του Αγίου Λουκα, το λίκνο της κουλτούρας και της καταγωγής μας.
    Κάθε Κυριακή όλοι στην εκκλησία, όλα τα φώτα αναμένα, το αρμόνιο να γεμίζει μελωδίες τον ουρανό, η σοπράνο φωνή της δεσποινίδας Μαρίας Πίτλιγγερ και η κοντράλτα της θείας Μαρίας Βάγγερ-Μιχαλάκη να το πλαισιώνουν.
    Ήμουν παιδί, μικρό κορίτσι. Θυμάμαι την πρώτη μου κοινωνία στα πέντε μου, ντυμένη νυφούλα…
    Πού είναι τώρα η βρύση; Τα πλατάνια και οι λεύκες; Οι πάπιες; Τα πρόβατα; Τα στάχυα κι οι ελιές;
    Γίναν άσφαλτοι και πολυκατοικίες.
    Τον Όθωνα δεν τον θυμάται πιά κανείς. Το πώς ήρθαν οι Βαυαροί, το πόσο δύσκολα έζησαν στην αρχή, ξεχάστηκε.
    Τώρα μόνο πολυκατοικίες.
    Πάνε όλα, τα σάρωσε η λήθη.
    Μένει μόνο ένα αντίο. Σήμερα έγινα 60.
    Καληνύχτα.

  4. Χρόνια σας πολλά κ.Βάγγερ.
    Σας ευχαριστώ για το σχόλιό σας που ειλικρινά με συγκίνησε.
    Τι φυσικός νόμος και αυτός : το νέο να πρέπει να αντικαταστήσει,βιαίως πολλές φορές, το παλιό.
    Όσο και αν γνωρίζουμε ότι και εμείς σαν νέοι άνθρωποι αντικαταστήσαμε τους παλιούς,η απώλεια των όσων ζήσαμε και δημιουργήσαμε, δεν υποφέρεται.
    Από το όνομά σας το οποίο είναι γραμμένο και στο μνημείο των πεσόντων,συμπεραίνω ότι μάλλον έχετε κάποια συγγένεια με τον πεσόντα.
    Τα ανθρώπινα πάθη και λάθη είναι ,κατά τη γνώμη μου, η αιτία που δεν έχει προβληθεί όσο θα έπρεπε η ιστορία των κατοίκων του Ηρακλείου που έλκουν την καταγωγή τους από τους πρώτους Βαυαρούς που έζησαν στην Ελλάδα. Θα μπορούσε να ήσασταν εσείς που θα τη γράφατε.
    Καλή σας Κυριακή
    Βερνάρδος
    Θέλω να πιστεύω ότι το αρμόνιο στης εκκλησίας δεν έχει σιγήσει.
    Ο Θανάσης Γεωργούτσος που έχει υπηρετήσει στην εκκλησία του Αγ.Λουκά, ήταν συμμαθητής μου.

  5. Αγαπητέ Βερνάρδε.

    Τον πατέρα Θανάση φυσικά και τον θυμάμαι. Ήταν αυτός που ενεπνεύστει το σχέδιο, να γκρεμιστεί το παλιά παπαδικό και να φτιαχτεί το καινούριο.

    Ήταν ο νεώτερος ιερέας που είχε έρθει στο Ηράκλειο, γεμάτος ζωή και κέφι.

    Θα προσπαθήσω να αναρτήσω φωτογραφίες, παλιές, ασπρόμαυρες, να δουν οι νεώτεροι κομάτια απ’ το παρελθόν, για τα οποία δεν εχουν ιδέα.

    Αλλά, δεν ξέρω τον τρόπο. Είμαι αρκετά μεγάλη σε ηλικία, αυτοδίδακτη στους υπολογιστές.

    Θα μπορούσες άραγε να με βοηθήσεις; Αν μπορείς, γράψε μου το maravager@gmail.com.

  6. ΙΣΤΟΡΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ
    ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΟΥΝ ΤΟ Π.ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΡΟΑΣΤΕΙΑ:
    1. ΕΔΩ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
    2. ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΛΙΚΝΟ ΤΟΥ ΚΑΘΟΛΙΚΙΣΜΟΥ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΑΦΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΔΡΑ ΕΝΟΡΙΑΣ,ΕΧΕΙ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ, 3 ΑΠΟ ΤΑ ΤΑ 13 ΜΟΝΑΧΙΚΑ ΤΑΓΜΑΤΑ,ΜΟΝΕΣ, ΣΧΟΛΕΙΑ, ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ, ΕΧΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΚΑΘΟΛΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ.
    3. ΕΙΝΑΙ Ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΕ & ΚΑΤΟΙΚΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ

    ΤΟ 1837 Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΟΘΩΝΑΣ ΙΔΡΥΣΕ ΤΗΝ ΒΑΥΑΡΙΚΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΑΠΟΙΚΙΑ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΕΓΚΑΘΙΣΤΩΝΤΑΣ 18 ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΒΑΥΑΡΩΝ ΣΤΡΑΤΙΩΤΩΝ – ΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΕ ΓΙΑΤΙ ΘΕΩΡΗΘΗΚΕ ΥΓΙΕΙΝΟΤΕΡΟ, ΑΦΟΥ ΕΔΩ ΑΡΓΗΣΕ ΝΑ ΠΗΞΕΙ ΤΟ ΚΡΕΑΣ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝ ΤΟΠΟΘΕΣΕΙ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ.

    ΤΟ Π.ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1942 ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΟΠΟΥ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΟΥ ΗΤΑΝ ΣΤΗΝ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ, ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ ΣΤΟ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑ.
    ΤΑ ΠΙΟ ΓΝΩΣΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΒΑΓΓΕΡ, ΠΙΤΛΙΓΓΕΡ & ΦΙΞ.
    Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΦΙΞ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟ ΜΟΝΟΠΟΛΙΟ ΜΠΥΡΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΕΩΣ ΤΟ 1963, ΒΟΗΘΗΣΕ ΝΑ ΚΤΙΣΤΕΙ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΜΑΣ ΤΟ 1939 ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΛΛΩΠΙΣΕΙ ΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΜΑΣ ΤΟ 1933. ΤΕΛΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΟ ΟΤΙ ΕΧΕΙ 3 ΚΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΛΩΝ ΣΤΡΕΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ.

    ΤΟ 1941 Ο ΧΙΜΛΕΡ(ΣΤΡΑΤΗΓΟΣ ΤΟΥ ΧΙΤΛΕΡ) ΗΡΘΕ ΣΤΟ Π.Η. ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΙ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΜΑΛΙΑΣ ΒΟΛΦ ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΘΑΜΜΕΝΗ ΣΤΟ ΚΑΘΟΛΙΚΟ ΚΟΙΜΗΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΔΙΕΤΑΞΕ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΕΙ ΓΕΡΜΑΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΙΑ ΓΕΡΜΑΝΙΔΑ.
    Η ΔΑΣΚΑΛΑ ΑΥΤΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΙΖΕ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ.ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΤΗ ΣΕΙΡΑ ΤΟΥΣ ΕΠΕΙΣΑΝ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΝΑ ΦΥΓΟΥΝ, ΑΦΟΥ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΥΠΗΡΧΕ ΠΕΙΝΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΕΙΧΑΝ ΤΑΞΕΙ ΜΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΖΩΗ.
    ΠΡΑΓΜΑΤΙ, ΤΟ ΠΑΣΧΑ ΤΟΥ 1942 ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΓΕΝΕΙΣ ΤΟΥ Π.Η. ΠΟΥΛΗΣΑΝ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΑΡΧΟΝΤΑ ΤΟΥΣ ΚΥΡΙΩΣ ΣΕ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΦΥΓΑΝ (ΓΥΡΩ ΣΤΑ 200-250 ΑΤΟΜΑ) ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΑΝ ΣΕ ΠΑΝΔΟΧΕΙΟ ΣΤΗΝ ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΒΑΥΑΡΙΚΩΝ ΑΛΠΕΩΝ TEGERNSEE. ΕΚΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΗΤΑΝ ΠΟΛΥ ΧΕΙΡΟΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΟ 1945 ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΠΕΣΤΡΕΨΑΝ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΛΙΓΕΣ ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΕΣ ΚΥΡΙΩΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ.

    ΤΟ ΟΝΟΜΑ »ΗΡΑΚΛΕΙΟ» ΤΟ ΠΗΡΕ ΕΠΕΙΔΗ ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΟΤΙ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΥΣΤΕΡΟΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΕΡΕΙΠΙΑ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΗ.
    ΠΙΣΤΕΥΕΤΑΙ ΟΤΙ ΒΡΙΣΚΟΤΑΝ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ(16ΟΣ ΑΙΩΝΑΣ), ΑΦΟΥ
    Α.ΥΠΗΡΧΕ Η ΣΥΝΗΘΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΟΥΝ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΝΑΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΕΞΑΓΝΙΖΟΥΝ ΚΑΙ
    Β.ΕΧΟΥΝ ΒΡΕΘΕΙ ΑΡΧΑΙΑ ΣΤΟ ΝΑΟ.
    Ο ΣΗΜΕΡΙΝΟΣ ΝΑΟΣ ΤΟΥ Α.Γ. ΚΤΙΣΤΗΚΕ ΤΟ 1935 ΟΤΑΝ ΑΡΧΙΣΑΝ ΝΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΕΣ ΚΥΡΙΩΣ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΔΑΡΑΔΕΣ (Ν.ΙΩΝΙΑ). ΟΙ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΗΡΘΑΝ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΑ ΚΑΙ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΗΚΑΝ ΜΑΖΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΦΕΡΕΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥΣ »ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ».

    ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΠΟΥ ΖΕΙ ΣΤΟ ΠΑΛΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ.

  7. Κ. Μύλλερ,
    Σας ευχαριστώ για τα πολύτιμα ιστορικά στοιχεία σχετικά με το Π.Ηράκλειο.

  8. ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟ ΝΑ ΑΠΟΣΤΕΙΛΕΤΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΜΟΥ ΑΝ ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ

  9. Κύριε Μπέκ ευχαριστώ για το σχόλιό σας.
    Δυστυχώς δεν είμαι σε θέση να σας δώσω τα στοιχεία που ζητάτε.
    Ο Ναός του Αγίου Λουκά ίσως να έχει αυτό που ζητάτε.

  10. Στην αρχαιότητα εκεί που βρίσκεται το σημερινό Ηράκλειο υπήρχε ο αρχαίος Δήμος Ηφαιστιάδων.
    Λέγεται ότι εδώ είχε κτήματα ο Πλάτων.

    Στη Ρωμαϊκή εποχή υπήρχε ένα Λατιφούντιο στο Άνω Ηράκλειο. Απόδειξη για αυτό είναι τα »πηγαδάκια» που υπήρχαν στην οδό Αγίου Γεωργίου.
    Την ίδια εποχή κτίστηκε ο ναός του Ηρακλέους, ο οποίος βρισκόταν στο σημείο που σήμερα βρίσκεται ο Άγιος Γεώργιος.
    Ο ναός αυτός αναφέρεται και από τον Παυσανία.

    Στα Βυζαντινά χρόνια, στα νότια του σημερινού Δήμου υπήρχε ο οικισμός των Χαλκωματάδων, το όνομά του το πήρε εξαιτίας των ορυχείων χαλκού που υπήρχαν στη περιοχή.

    Τον 16ο αι. μ.Χ. οι Αλβανόφωνοι κάτοικοι έκτισαν το εκκλησάκι του Αγίου Γεωργίου στο σήμείο που βρισκόταν το αρχαίο ιερό του Ηρακλή, με υλικά από αυτό για να καθαγιαστεί όπως πίστευαν.
    Μέχρι την επανάσταση του ’21 οι ντόπιοι Αρβανίτες ονόμαζαν την περιοχή Αράκλι και ζούσαν στο Άνω γύρω στους 70 ανθρώπους ασχολούμενοι αποκλειστικώς με την κτηνοτροφία.
    Το ’21 λόγω των συρράξεων οι κάτοικοι εγκατέλειψαν την περιοχή.

    Τον Μάιο του 1837 ο Όθωνας ύστερα από την αναφορά 4 στρατιωτικών (Νάιδελ Βέρνερ, Βούθ, Ζίγλερ) και την προσπάθεια ευρέσεως του κατάλληλου χώρου εξέδωσε Διάταγμα με το οποίο ίδρυε τη Βαυαρική Στρατιωτική αποικία Ηρακλείου.
    Ως γνωστόν, για να βρούν το κατάλληλο μέρος τοποθέτησαν σε διάφορα μέρη της Αττικής κομμάτια κρέατος για να δούνε που θα αργήσει να πήξει και επειδή άργησε στο Η. επιλέξανε το συγκεκριμένο μέρος.
    Το Ηράκλειο ή μέρος του άνηκε στην οικογένεια Σούτσου από τους οποίους αγοράστηκε από το Ελλήνικό κράτος.(;)
    Το ρυμοτομικό σχέδιο του οικισμού προέβλεπε ένα οικοδομικό τετράγωνο με πλευρά 150 μέτρων περίπου με πλευρές την Πίνδου, τη Χαλκίδος, τον Αγιο Λουκά και τον Άγιο Γεώργιο.
    Στις γωνίες τους προβλέποταν πυργίσκοι που θα φύλαγαν τον οικισμό.
    Λόγω του μεγάλου κόστους όλα αυτά έμειναν στα χαρτιά και κτίστηκαν μόνο η νότια και η δυτική πλευρά.
    Ο οικισμός μέχρι το 1912 άνηκε στον Δήμο Αμαρουσίου.
    Ο πρώτος επιστάτης ήταν ο Χριστόφορος Νέζερ, τα σπίτια που κτίστηκαν ήσαν 19 και οι Βαυαροί άποικοι ήταν 23 το ’37 και 63 το ’40 στην πλειοψηφία τους Καθολικοί.
    Κάθε οικογένεια πήρε ένα σπίτι και 42 στρέμματα για καλλιέργεια.
    Στις 3.5.1842 άχισε να κτίζεται ο Καθολικός ναός του Ευαγγελιστή Λουκά Γοτθικού ρυθμού με χρήματα από τον Βασιλά της Βαυαρίας Λουδοβίκο. Είχε γίνει κάποιος έρανος στη Λυών για τον Αγ.Λουκά, από τον οποίον μαζέψαν 3000 φράγκα.
    Εγκαινιάτηκε στις 18.10.1845, είναι ο δεύτερος εν ζώη Καθολικός ναός της Αττικής, αφού ο πρώτος έγινε το 1839 από τους πρώτους Συριανούς κατοίκους του Πειραιά.
    Στον Α.Λ. εκκλησιάζονταν και οι λίγοι προτεστάντες άποικοι, ύστερα από παρότρυνση της Αμαλίας.
    Τη δεκαετία του 1840 όταν οι άποικοι άρχισαν να πληρώνουν φόρους στο κράτος έφυγαν 9 οικογένειες, σχεδόν η μισή αποικία και στη θέση τους ήρθαν 9 οικογένειες Αμπελουργών από το OBERPFALZ της Βαυαρίας, οι οποίοι αποτέλεσαν το δυναμικότερο κομμάτι του οικισμού.
    Το 1858 ήρθε ο Ζυθοποιός Fuchs από το Muhldorf στον οικισμό και υπηρξε η σκέψη να μετατραπεί η αποικία (η οποία δεν εξελισόταν πληθυσμιακά) σε χωριό εξειδικευμένων εργατών μπύρας που θα δούλευαν για αυτόν .
    Η σκέψη αυτή δε πραγματοποιήθηκε γιατί το 1862 ο Όθωνας εξορίζεται από την Ελλάδα.
    Το ’62 η αποικία είχε γύρω στους 70 κατοίκους αλλά μετά την έξωση του Βασιλιά το κλίμα έγινε πολύ άσχημο γι’αυτούς και περίπου το 1/3 της αποικίας ακολούθησε τον Όθωνα.
    Τότε η Καθολική εκκλησία για να μην εγκαταλειφθεί τελείως ο οικισμός εφήρμωσε πρόγραμμα εγκατάστασης Καθολικών από τη Σύρο.

    Το 1885 2 χλμ νοτίως του οικισμού δημιουργείται σταθμός τρένου που ξεκινηνούσε από τον Πειραιά και κατέληγε στον Διόνυσο(μάρμαρα) από τη μια και στο Λαύριο(ορυχεία) από τη άλλη.

    Φτάνουμε στο 1912 όπου το χωριό είχε 140 κατοίκους, στην πλειοψηφία τους Καθολικοί με καταγωγή τη Βαυαρία και τη Σύρο κυρίως.
    Από τότε ο οικισμός ανήκει στον Δήμο Αθηναίων.
    Τη δεκαετία του ’10 άρχισαν να κάνουν την εμφάνιση τους οι πρώτοι κάτοικοι γύρω από το σταθμό οι αποίοι είναι μεσοαστοί έμποροι από την Αθήνα και υπάλληλοι της εταιρείας σιδηροδρόμων.
    Από τότε άρχισε ο διαχωρισμός μεταξύ των 2 οικισμών.
    Ο οικισμός γύρω από το σταθμό ονομάστηκε Νέο Η. και ο παλιός οικισμός των Βαυαρών Παλαιό Η.

    Το 1920 άρχισε να κτίζεται στο λόφο Κουμανούδη η Αγία Τριάδα (τελείωσε το ’38) και έπαψε να λειτουργεί ο σταθμός λόγω κόστους.
    Το 1922 ήρθαν στο Η. 2500 Μικρασιάτες.
    Η γνώμη μου είναι πως ήρθαν λιγότεροι.
    Ο λόγος είναι ότι μέχρι το 1934 που ιδρύθηκε ο Δήμος Νέας Ιωνίας το Ηράκλειο έφτανε μέχρι το σημερινό ΙΟΝΙΑ CENTER,ακόμα και η Καλογρέζα άνηκε στο Η.
    Δηλάδη οι πρόσφυγες της σημερινής Βόρειας Νέας Ιωνίας και της Καλογρέζας απογράφηκαν στο Ηράκλειο.
    (Δηλαδή ο Καζαντζίδης που γεννήθηκε το ’31 στο Αγ.Κων/νο της Ν.Ιωνίας απογράφηκε ως Ηρακλειώτης!)
    Κατά το μεσοπόλεμο σ΄όλη την Αττική υπήρχε μια οικιστική ανάπτυξη, έτσι και στο Ηράκλειο.
    Από 341 κατοίκους που είχε το ’20 έφτασαν τους 3457 το ’40, δηλαδή περίπου δεκαπλασιάστηκε μέσα σε 20 χρόνια.
    Αποτέλεσμα αυτού ήταν να γίνει κοινότητα το ’25 και Δήμος το ’48.
    Στο μεσοπόλεμο άρχισαν να έρχονται οι πρώτοι Ορθόδοξες οικογένειες στο Π.Η. και ήταν Μικρασιάτες και Αρβανίτες από τα γύρω χωριά.
    Την ίδια περίοδο φτίαχτηκε το πρώτο σχολείο το ’19 (Αλωνίων & Ηρακλείου), εξοραϊστηκε η πλατεία, η οικογένεια Φίξ έφτιαξε τη βίλλα της σε κτήμα 27 στρεμμάτων και έγινε ένα μεγαλύτερο σχολείο το ’39.
    Λόγω της αύξησης των Ορθοδόξων κατοίκων του Π.Η. στη θέση του παλιού Αγ. Γεωργίου το 1935 κτίστηκε ένας μεγαλύτερος ο οποίος εικονογραφήθηκε από τον αγιογράφο Φώτη Κόντογλου (ο οποίος έμενε στη γειτονική Ν.Ιωνία).

    Την ίδια περίοδο στη πλατεία Όθωνος δημιουργήθηκε μια μικρή κοινότητα Γερμανών προτεσταντών με πυρήνα της τους παλιούς προτεστάντες οικιστές του Παλιού Ηρακλείου.

    Το ’41 έρχεται ο Χίμλερ στο νεκροταφείο του Ηρακλείου για να προσκυνήσει τον τάφο της θείας του Αμαλίας Βολφ. Τότε εκεί που βρίσκεται σήμερα ο Βερόπουλος (στο σπίτι του Λούη Α. Βάγγερ) εγκαθίδρυσε ένα Γερμανικό σχολειό με δασκάλα τη Μαρί Σιούμαν.

    Το Πάσχα του 1942 εφαρμόστηκε σχέδιο από τους ΝΑΖΙ να μετοικίσουν οι Γερμανογενείς κάτοικοι του Π.Η. στη Γερμανία. Μέχρι το ’42 η πλειοψηφία των κατοίκων του Π.Ηρακλείου ήταν Καθολικοί. Κάποιοι από τους Γερμανογενείς έφυγαν με τη θέληση τους λόγω της πείνας και της προπαγάνδας του Γερμανικού σχολείου ενώ άλλοι απήχθησαν. Μαζί με αυτούς έφυγαν και οι λίγοι Γερμανοί προτεστάντες του Ν.Η. κάποιοι εκ των οποίων (Σερρ, Δήπελ-οικογένεια σαγματοποιών της Βασιλικής οικογένειας) ήταν συνεργάτες των ΝΑΖΙ. Ο αριθμός των αποχωρησάντων κυμαίνεται μεταξύ 120 κια 250, προφανώς σ΄αυτούς ίσως συμπεριλαμβάνονται κι άλλοι από τη Γερμανική κοινότητα Αθηνών που έφυγαν για να προστατευτούν από την πείνα και τον πόλεμο.
    Τους πήγαν σε ένα πανδοχείο στη λίμνη Tegernsee της Βαυαρίας, εκεί έκατσαν για 3 εβδομάδες, ύστερα τους πήγαν σε ένα εργοστάσιο-στρατόπεδο στο Πασσάου, εκεί προσπάθησαν να τους αναγκάσουν να γίνουν Γερμανοί πολίτες χωρίς επιτυχία αφού υπέγραψαν λίγοι.
    Όταν το ΄45 απελευθερώθηκε το στρατόπεδο από τους Αμερικανούς, όσοι γλίτωσαν επέστρεψαν στο Ηράκλειο.

    Από το 1941 έως το 1962 τριγύρω από το σταυρό της Κύμης με την Αντύπα στα σύνορα Ηρακλείου, Ν.Ιωνίας και Αμαρουσίου λειτούργησαν ανθρακωρυχεία που εξόρυσαν λιγνίτη.
    Οι ανθρακωρύχοι που δούλεψαν σ’αυτά κάτω από δύσκολες συνθήκες ήρθαν από το Λαύριο και την Εύβοια.
    Προφανώς έδωσαν το όνομα στην Κύμης από την ιδιαίτερη πατρίδα των πρώτων οικιστών της περιοχής.
    Εξαιτίας της γενικής εγκατάλειψης, η περιοχή ονομάζεται υποτιμητικά»πατσαβουρέικα».

    Μετά το πόλεμο και τον εμφύλιο που κατέστρεψε την Ελληνική επαρχία, όπως η υπόλοιπη Αθήνα, έτσι και το Ηράκλειο, που είναι πλέον Δήμος, δέχθηκε φτωχούς κατοίκους από όλη την Ελλάδα.
    Από το ’51 μέχρι το ’81 ο πληθυσμός του ανά δεκαετία σχεδόν διπλασιάζεται.
    Τη δεκαετία του ’50 ο Πράσινος Λόφος κτίζεται από αναπήρους πολέμου, οι οποίοι ανοικοδομούν το ναό της Παναγίας (ο οποίος εδώ και 55 χρόνια κτίζεται!).
    Το ’57 επαναλειτουργεί ο σταθμός.
    Το Πελλοποννησιακό στοιχείο (Μεσσήνιοι, Αρκάδες) είναι το βασικότερο στοιχείο του Δήμου και εγκατίσταται σε όλη την έκτασή του.
    Οι Ηπειρώτες εγκαθίστανται τη δεκαετία του ’60 στο Βορειοανατολικό Ηράκλειο.
    Οι Κρήτες νομίζω εγκατάστάθηκαν κυρίως στο Κάτω Ψαλίδι.
    Το Π.Η. κτίστηκε κυρίως την περίοδο 65-85, νομίζω είναι η περίοδος που ενώθηκαν τα δύο »Ηράκλεια»(!).
    Την περίοδο 95-2004 υπάρχει έντονη οικιστική δραστηριότητα στο Ανατολικό Ηράκλειο λόγω Χρηματιστηρίου και Ολυμπιακών Αγώνων (Αμαρτωλές ιστορίες και οι δύο!)
    Τη δεκαετία του 2000 έγινε η Αττική οδός και ο Προαστιακός.

    Σήμερα ο μέσος Αθηναίος γνωρίζει το Ηράκλειο ως Νέο Ηράκλειο, και το ξέρει για το σταθμό και τις καφετέριες τριγύρω, κατάντια!

    Το Ηράκλειο θα έπρεπε να ήταν γνωστό ως:
    1. ο μοναδικός οικισμός στην Ελλάδα που δημιουργήθηκε και πρωτοκατοικήθηκε από Γερμανούς.
    2. ο δήμος με το τη μεγαλύτερη υποδομή της Καθολικής εκκλησίας στην Αττική και με το μεγαλύτερο ποσοστό Καθολικών στην Αττική.
    Από τον Αγ.Λουκά μέχρι το Σεν Ζοζέφ είναι γεμάτο Καθολικά ιδρύματα, πνευματικά κέντρα, μονές, σχολεία, νεκροταφείο κ.α.
    Στην Αττική έχουμε 30.000 Έλληνες Καθολικούς περίπου (ποσοστό 0,8%) και στο Ηράκλειο 700(1,6%) και στο Παλιό το ποσοστό διπλασιάζεται σχεδόν.
    3. το μέρος που φτιάχτηκε η πρώτη μπύρα στην Ελλάδα.
    4. το μέρος που έγινε το πρώτο κτηματολόγιο.

    • @266
      Σε ευχαριστώ για τα πλούσια περιεχομένου ιστορικά στοιχεία σχετικά με το Δήμο Ηρακλείου.

      Βερνάρδος

  11. Αγαπητέ κε. Βερνάρδε, εδώ και πολλά χρόνια μαζεύω και προσπαθώ να ταξινομήσω στοιχεία και πληροφορίες συγγενών (που πολλές φορές είναι αντιφατικές και ανακριβείς) για τους προγόνους μας που ήρθαν την εποχή του Όθωνα στην Ελλάδα και ψάχνω να βρω “τον μίτο της Αριάδνης”. Αν και ζω πολλά χρόνια στη Γερμανία, βρίσκω τελικά τώρα χρόνο (είμαι συνταξιούχος και τώρα έχω καιρό) να ασχολήθώ με αυτό το ζήτημα και φυσικά με τα τεχνικά μέσα που υπάρχουν σήμερα είναι κάπως πιο εύκολο να βρω μία αρχή. Η πολύ ωραία ιστοσελίδα σας ίσως να είναι η αρχή. Στο θέμα μου: Οι προγόνοι μας Johan ή Jochan ή Jochen Krill ή Grill και η σύζυγός του Maria Kubert ήταν από το Rega ή Regen ή Straßburg, ήρθαν – πότε είναι άγνωστο – στην Ελλάδα και εγκαταστάθηκαν αργότερα στην Κύμη Ευβοίας. Με αφορμή την ωραιότατη και πλούσια από άποψη πληροφοριών ιστοσελίδα σας σκέφτηκα να συνδυάσω το ταξίδι μου τέλος Μαρτίου στην Αθήνα με μία επίσκεψη στον Άγιο Λουκά. Εκεί ελπίζω να βρω αρχικές πληροφορίες όπως πιστοποιητικά γάμου ή άλλα σχετικά υλικά. Θα χαιρόμουν πολύ αν μπορέσετε να μου στείλετε μία διεύθυνση που θα μπορώ να απευθυνθώ.

    Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων
    Κώστας Καραμάνος

  12. σκατα στον ταφο του κλινικά ηλιθιου Οθωνα και της Αμαλιας

  13. Ή από μητρός γιαγιά μου γεννήθηκε στο Παλαιο Ηράκλειο και ήταν βαυαρικής καταγωγής. Παντρεύτηκε τον Μελετιο Μπασδέκη και έζησε στο Μαρούσι. Στο πατρικό μου, όπου έζησε και κάποια από τα στερνα της χρόνια ή γιαγιά μου- αξιαγάπητη και αξιοσέβαστη κυρά- συχνά γινόταν αναφορά στα ονόματα Κελμαιερ (Kelmayer, Kellmayer ?), Πιτλιγκερ(Pittlinger ?), Μαρκετης και στους Φιξ.
    Μου είχε κάνει ιδιαίτερη εντυπωση, όταν πριν λίγα χρόνια, σε δημοσκόπηση που είχε διενεργηθεί, για τον σημαντικότερο Νεοέλληνα, ο Όθωνας βρέθηκε σε πολύ υψηλή θέση. Αυτό κατ’ εμένα δείχνει, ότι τον υιοθετησαμε δικό μας. Δεύτερο, ότι παρά τις αδυναμίες του, οι προθέσεις του ήταν αγνές.
    Θα εκτιμούσα πολύ, αν μπορούσε κάποιος να μου υποδείξει,από που θα μπορούσα να αντλησω στοιχεία για το γενεαλογικό δέντρο της γιαγιάς μου, κατά πάσα πιθανότητα το γένος Μαρκετη.
    Θαρρώ, ότι αυτό θα ήταν τρόπο τινά, επικοινωνία μαζί της, ύστερα από τόσα και τόσα χρόνια.
    Κεραμέκης Ιωάννης


One Trackback/Pingback

  1. […] οι περίπου 40 είναι βαυαρικής καταγωγής. Γλυπτοθήκη   https://glypto.wordpress.com/2007/10/31/vavaroi/ Βαυαροί στην Ελλάδα Οκτωβρίου 31, 2007 – 9:04 μμ […]

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: